O sukcesach gromadzonych przez Ciebie na Twoim koncie w bardzo dużym stopniu świadczy nie tylko dobra passa, odpowiednie nastawienie czy też szczęście w życiu, ale zwłaszcza Ty sam.
Masz ogromny wpływ na to, aby pracować i działać efektywnie i równie efektywnie żyć na co dzień. W tym zakresie niezbędne jest jednakże wpojenie sobie kilka sprawdzonych zasad, przyswojenie odpowiednich wskazówek, jakie okazują się w owym temacie naprawdę wartościowe i przydatne, a także wyrobienie właściwych nawyków i przyzwyczajeń, które pozwolą nam w praktyce znacząco zwiększyć wydajność.
Na początku planowanie
Nie jest dobrym wariantem rezygnacja z dobrej organizacji, niezależnie od tego czy mamy potocznie mówiąc „łeb na karku”. Nawet jeżeli jesteś człowiekiem odpowiedzialnym, obowiązkowym oraz zdyscyplinowanym, a pracę szanujemy i się do niej przykładamy należycie, zawsze powinniśmy ustalić jakiś określony plan działania.
Po co? A po to, że pomyłki, błędy, niedopatrzenia zdarzają się w życiu każdemu z nas. Nie trzeba dużo, aby w zgiełku codzienności po prostu coś przeoczyć.
Dlatego też bardzo ważne okazuje się, aby wszystko planować, a co za tym idzie stworzyć sobie właściwy harmonogram pracy i zapisywać rzeczy, jakie masz do wykonania- najlepiej zrób taki terminarz z perspektywy nie jednego, danego dnia, kiedy wstajesz i od razu zaczynasz działanie, ale biorąc pod uwagę kilkudniowe wyprzedzenie. Wtedy niczego na pewno nie pominiesz.
Od podstaw
Zacznij od tego, że będziesz wypisywać na swojej liście priorytetów to, co jest najważniejsze. Skoncentrujesz się na rzeczach i zagadnieniach nadrzędnych, a w konsekwencji tego masz sposobność wykonania obowiązkowych zadań w pierwszej kolejności, nie zawalając z terminami czy też wyrabiając się z wszystkim na czas.
To, co możesz odłożyć na kiedy indziej, nie bój się przesuwać w czasie w momentach kryzysowych, gdy już najzwyczajniej brak Ci wolnego czasu. Należy zatem dostrzec, że im szybciej zrobisz to, co masz do zrobienia priorytetowo, tym większa szansa, że ogarniesz także i drobiazgi. Wybieraj na pierwszy rzut te sprawy, które mogą mieć największy wpływ na Twoje życie i kształtują Twoją przyszłość.
Rozpoznawaj
Orientacja w tym, co jest właściwym posunięciem, jaka decyzja jest w danym przypadku należyta i co w konkretnej sytuacji rzeczywiście wypadałoby zrobić to bardzo wiele.
Jeżeli masz świadomość, masz okazję pokierować sobą tak, aby osiągnąć spodziewany efekt. To bardzo dużo, jeżeli będziesz potrafić rozpoznawać odpowiednie działania.
Analizuj
Najlepiej, abyś regularnie prowadził wykaz zadań, jakie masz do wykonania, a następnie staraj się obok nich dodawać drobne komentarze. Możesz skalą od 1 do 5 wpisywać, jak bardzo istotne jest to do wykonania, czy to Cię przybliża w jakimś stopniu do osiągnięcia konkretnego celu, czy masz szansę na to, aby poprzez ten krok faktycznie coś zmienić.
Dzięki temu zmotywujesz się do działania, a jednocześnie wyeliminujesz robienie czegoś, co stwierdzisz, iż nie ma większego sensu. Na koniec jeszcze jedna wskazówka – nie ograniczaj się wyłącznie do planowania, lecz akcji!