Klienci lubią dostawać coś zupełnie za darmo. Bardzo szybko się o tym przekonasz, kiedy zaproponujesz im mały upominek jako dodatek do zakupów. Namalujesz na jego twarzy uśmiech, kiedy do zamówionych produktów w Twoim sklepie internetowym dołączysz małe co nieco, np. cukierki z Twoim logo czy też notes, długopis, smycz, a może kubek. Gadżetem reklamowym może być praktycznie wszystko, zarówno akcesoria biurowe, jak również odzież i dodatki do sprzętu elektronicznego. Ważne jest, aby miały one spójny mianownik z Twoją marką.
Ten mianownik to zadanie dla agencji kreatywnej. Grafika reklamowa to bardzo szeroka dziedzina, która dotyczy również przygotowaniem nadruków na gadżety reklamowe. Artykuły promocyjne są nieodzownym elementem kształtowania wizerunku marki. To one pomagają w budowaniu relacji z otoczeniem, Twoimi stałymi i potencjalnymi klientami, ale też partnerami biznesowymi i kontrahentami. Dobrze zaprojektowany gadżet reklamowy to istotny czynnik będący konkurencyjną przewagą.
Co na to sami zainteresowani?
Czyli firmy, które gadżety reklamowe wykorzystują w swoich kampaniach reklamowych i promocyjnych. Na temat roli gadżetów w budowaniu pozytywnego wizerunku marki przeprowadza się każdego roku wiele badań. Rzeczywistość bardzo dobrze odzwierciedlają wyniki badania z 2015 roku „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, których autorem jest Polska Izba Artykułów Promocyjnych. Wynika z nich, że aż 83% polskich marketerów w swojej strategii uwzględnia gadżety reklamowe. Zgodnie twierdzą, że są one najtańszym i jednocześnie najskuteczniejszym nośnikiem reklamy. 60% firm, które uczestniczyły w badaniach, traktuje je jako obowiązkowy element promocji na targach, a 52% wykorzystuje je podczas świątecznych spotkań.
Zgraną parę z gadżetami reklamowymi tworzy grafika reklamowa. Każdy produkt promocyjny musi być ubrany w odpowiednie kolory zgodne z identyfikacją wizualną marki, ozdobione jej logo i nazwą, tylko wtedy spełnia swoją rolę i będą elementem, który pozwoli klientom zwiększyć świadomość marki. Tworzeniem grafiki reklamowej dla gadżetów promocyjnych zajmuje się m.in. agencja Meggot. Jej projekty wyróżniają się unikalnością, a także odzwierciedlają ogromne zasoby kreatywności zespołu.
Korzystna inwestycja
Każda firma podejmuje dzisiaj działania mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki i jej świadomości. Efekty kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych mogą być jednak znacznie większe, a nawet zaskakujące.
Gadżety reklamowe to dobry sposób, aby zmniejszyć dystans pomiędzy firmą oraz klientem. Możemy go wręczyć mu osobiście i tym samym przekonać się o jego bardzo pozytywnej reakcji. To także świetny pretekst do krótkiej rozmowy. Ponadto gadżety pielęgnują dobre relacje, często zastępują dłuższe rozmowy mające na celu przekonanie klienta do skorzystania z oferty. Otrzymując od nas drobny upominek na pewno sam stwierdzi, że warto Ci zaufać. Gadżety z oryginalną grafiką reklamową sprawiają, że to klient staje się ważną częścią promocji naszej firmy. Jest naszą żywą reklamą, np. nosząc koszulkę czy też pisząc długopisem z logo naszej marki.
Pamiętaj o tym, że gadżety reklamowe możesz wykorzystać również jako narzędzie motywujące pracowników. Pozwolą im poczuć większą przynależność do firmy, integrują zespół i zwiększają sympatię pracowników do Ciebie – swojego przełożonego, szefa i pracodawcy.