Jeśli planujesz zlecić stworzenie strony www dla swojego biznesu, agencja digital to miejsce, które pomoże ci w realizacji tego zadania. Strony internetowe tworzą różnego typu specjaliści. Jednak tylko profesjonalista z doświadczeniem zapewni atrakcyjny wygląd, dostępność na różnych urządzeniach mobilnych oraz długofalowe wsparcie w promocji w ramach marketingu internetowego.
Amator kontra profesjonalista
W XXI wieku stworzenie własnej strony www nie jest wyzwaniem zbyt trudnym. Wiele osób prowadzi własnego bloga a bardziej operatywni studenci informatyki za niewielkie fundusze zrealizują projekty, które świetnie sprawdzą się w praktyce. Jednak skrojona na miarę strona biznesowa powinna spełniać wiele wymogów. Jej przejrzystość, łatwość w nawigacji to atuty, które świetnie przydają się do promowania marki. Amator mniej myśli o specyfice branży, dla której tworzy, niewiele wie również o tym, jak stworzyć profesjonalny wizerunek firmy dla zlecającego pracę klienta.
Co daje strona www
Podstawowa korzyść to zwiększenie zasięgu marki, połączonej z jej konkretnym wizerunkiem. Takie działania nie tylko reklamują biznes, ale są w stanie stworzyć również relacje lojalnościowe z klientami. Dzięki przemyślanej treści na stronie www agencja digital tworzy projekty z myślą o użyteczności i realizacji długoterminowych celów biznesowych. Opiera się przy tym na swoim doświadczeniu, wiedzy, ale także specjalistycznych e-narzędziach. Zatrudnia profesjonalistów z wielu dziedzin, zna zachowania internautów i mechanizmy wyszukiwarek.
Brief i wizualizacja
Współpraca z agencją digital jak Webtalk zaczyna się od briefu. Znajdują się w nim podstawowe informacje na temat oczekiwań klienta. To także plan, co powinna zawierać strona, jakich odbiorców chcemy nią zainteresować, czy strona będzie miała galerię zdjęć lub bloga. Od konceptu krótka droga do wizualizacji. Designer projektuje makietę serwisu z zaznaczonymi elementami, jak menu, układ treści. Wszystko jest wykonywane pod kątem promocji w wyszukiwarkach. Graficy dbają o odpowiednią szatę graficzną, nie tylko estetyczną, ale również przejrzystą. To etap, w którym dokonuje się najwięcej poprawek.
Kodowanie strony
Po zaakceptowaniu konceptu agencja digital przystępuje do jego realizacji. To zadanie dla programistów z działu IT. Agencja interaktywna kodując nową stronę dbają, aby była czytelna na każdym urządzeniu mobilnym. Projektowany jest również system zarządzania treścią (CMS), umożliwiający w późniejszym czasie aktualizowanie strony bez potrzeby znajomości kodu. Kodowanie to także liczne testy nowej strony. Projekt przetestowany i zatwierdzony trafia na serwer i staje się widoczny.
Koniec etapu technicznego to początek zupełnie innej drogi. Nawet najlepiej wykonana strona internetowa potrzebuje promocji. Dobra agencja digital powinna zaproponować prowadzenie systematycznych, kompleksowych działań marketingowych, dzięki którym nowa strona będzie miała wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Tylko takie działania zapewnia jej popularność.