Ład i porządek w Twojej firmie – model 5S

model 5S

Utrzymanie porządku i prawidłowego funkcjonowania wszystkich mechanizmów w dużej jednostce może być kłopotliwe. Na szczęście wraz z ewolucją kultury organizacyjnej wymyślono na to kilka sposobów. Jednym z nich jest tzw. model 5S, czyli specjalny zestaw technik, który pozwala na zachowanie ładu pracy, co z kolei powinno przełożyć się na wydajność funkcjonowania całego mechanizmu. Nazwa 5S wzięła się od pierwszych liter 5 czynników, a jest to: sortowanie, systematyka, sprzątnie, standaryzacja, samodyscyplina. Model pochodzi z Japonii, gdzie czynniki tłumaczone są, jako seiri, seiton, seiso, seiketsu, shituske.

Gdzie stosować?

Model 5S pozawala na właściwą organizację środowiska pracowniczego i jest częściowo połączony z zagadnieniami Lean Management, i Lean Manufacturing. Stosowanie takich metod pozwala zwiększyć stabilność procesów np. w firmach produkcyjnych. Metoda nastawiona jest w głównej mierze na przemysł, aczkolwiek z powodzeniem można z niej zapożyczać również do innych segmentów rynku.

Jak wdrażać?

O 5S uczy się zarówno na studiach z zarządzania, jak i organizuje specjalne szkolenia dla pracowników, które to z pewnością są dobrą inwestycją. Badania nad firmami, które zaczęły stosować ten model, jednoznacznie wykazują, że wyszło im to na dobre. Wdrożenie 5S nie jest trudne, a do jego prawidłowego odbioru konieczne jest dokładne zrozumienie prawideł rządzących organizacją firmy i produkcji i późniejsze przekształcenie poszczególnych jego części tak, aby działały zgodnie z 5S i znalazły swoje odzwierciedlenie w prawidłowo działających procesach.

Model w skrócie

Metodę można przyrównać do pewnego rodzaju cyklu, gdzie każde z 5S wynika z poprzedniego. Od sortowania, czyli usuwania ze stanowisk pracy wszystkiego do zbędne, przechodzi się do systematyki, czyli np. znakowania wyposażenia i narzędzi użytkowanych do pracy. Następnie ważne jest sprzątanie, czyli uporządkowanie stanowiska, na którym będą prowadzone czynności. Wszystkiemu przyświeca standaryzacja, czyli określenie standardów rozmieszczenia tego wyposażenia i narzędzi. Ostatnie z 5S to samodyscyplina, czyli niejako czynniki spajający wszystkie poprzednie. Polega na wyrobieniu nawyku przestrzegania wcześniejszych 4 podpunktów.

Ciężko jednoznacznie orzec, który z 5S jest najważniejsze. Należy pamiętać, że tylko skrupulatne przestrzeganie każdego z osobna może dać zamierzony efekt. Ważne jest również to, aby nie traktować ich odrębnie, a bardziej jako całość, co z pewnością przełoży się na wydajniejszą pracę poszczególnych jednostek, a w końcu na globalny sukces całej organizacji. Dowiedz się więcej o 5 S, i zobacz czy i u Ciebie pomoże stworzyć ład i porządek – nie tyko w miejscu pracy.

Najważniejsze atrybuty na rynku pracy

0
Najważniejsze atrybuty na rynku pracy

Rynek pracy jest skomplikowanym systemem naczyń połączonych, na którym podaż pracy poszukuje popytu na nią i na odwrót. Jest to system tak złożony, ponieważ tak stanowiska pracy, jak i kandydaci próbujący je pozyskać, posiadają silnie różne charakterystyki, zazwyczaj przystające do siebie tylko w niewielkim stopniu. Niezależnie od tego, dla każdego pracownika w każdej chwili istnieje możliwość zmiany pracy. Żeby jednak była to zmiana in plus, konieczne jest posiadanie odpowiednich atrybutów cenionych przez pracodawców.

Doświadczenie

Ilość niemalże mitycznych przekonań o tym, co jest ważne na rynku pracy, potrafi rozważyć lub przerazić. Wśród nie pozostawiających wątpliwości czynników wpływających na szanse kandydata pozostaje niezależnie od wszystkiego doświadczenie. To właśnie doświadczenie na identycznych lub podobnych stanowiskach pracy oznacza, że pracownik z miejsca nadaje się do wykonywania obowiązków zawodowych i niemal na pewno będzie wartościową częścią zespołu.

Doświadczenie to jednak wyjątkowo trudna do zdobycia pozycja w CV, ponieważ brak doświadczenia powoduje trudności z uzyskaniem wspomnianego wyżej doświadczenia. Wielu pracodawców oczekuje, że pracownik ubiegający się o najniższe stanowiska będzie miał już bogate doświadczenie, ale pracownicy z dużym doświadczeniem nie po to zdobywali potrzebne kwalifikacje, by teraz startować z najniższego szczebla.

Studia wyższe

W dzisiejszych czasach wiele stanowisk nawet teoretycznie i praktycznie nie wymagających wykształcenia wyższego, zapełniane jest tylko przez osoby posiadające co najmniej studia licencjackie. Związane jest to z faktem, iż wyższe wykształcenie stało się wyjątkowo powszechne. Firmy poszukujące pracowników nie posiadających wyższego wykształcenia prezentują się jako podmioty gorsze, mało wymagające, mniej prestiżowe. Dochodzi do sytuacji tak zadziwiających, jak wymagania wyższego wykształcenia wobec pracowników fizycznych.

Studia podyplomowe

Z roku na rok coraz większym powodzeniem cieszą się studia podyplomowe – bioinżynieria oraz turystyka i rekreacja. Prowadzą je liczne uczelnie wyższe, w tym także Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Szkoła ta jest chętnie wybieranym miejscem przez studentów podyplomowych, ponieważ oferuje wiele praktycznych kierunków studiów, które przygotowują do równie konkretnych zadań na rynku pracy. Pracodawcy nauczyli się cenić pracowników posiadających dyplomy ukończenia studiów podyplomowych. Jest to dla nich z jednej strony, informacja odnośnie motywacji pracownika i jego chęci do rozwoju, a z drugiej strony, jest to dowód posiadania przez pracownika wyszukanych i konkretnych kwalifikacji. W wielu dziedzinach pojawiają się specjalizacje, które trudno jest obsłużyć bez posiadania odpowiedniego wykształcenia, a zrobienie studiów podyplomowych jest najkrótszą drogą do uzyskania odpowiednich umiejętności zawodowych. Tym bardziej, jeśli mowa o innowacyjnej branży, w której dopiero pojawiają się wykwalifikowane osoby.

Gadżety reklamowe – inwestycja, która zwraca się z nadwyżką

0
Gadżety reklamowe

Klienci lubią dostawać coś zupełnie za darmo. Bardzo szybko się o tym przekonasz, kiedy zaproponujesz im mały upominek jako dodatek do zakupów. Namalujesz na jego twarzy uśmiech, kiedy do zamówionych produktów w Twoim sklepie internetowym dołączysz małe co nieco, np. cukierki z Twoim logo czy też notes, długopis, smycz, a może kubek. Gadżetem reklamowym może być praktycznie wszystko, zarówno akcesoria biurowe, jak również odzież i dodatki do sprzętu elektronicznego. Ważne jest, aby miały one spójny mianownik z Twoją marką.

Ten mianownik to zadanie dla agencji kreatywnej. Grafika reklamowa to bardzo szeroka dziedzina, która dotyczy również przygotowaniem nadruków na gadżety reklamowe. Artykuły promocyjne są nieodzownym elementem kształtowania wizerunku marki. To one pomagają w budowaniu relacji z otoczeniem, Twoimi stałymi i potencjalnymi klientami, ale też partnerami biznesowymi i kontrahentami. Dobrze zaprojektowany gadżet reklamowy to istotny czynnik będący konkurencyjną przewagą.

Co na to sami zainteresowani?

Czyli firmy, które gadżety reklamowe wykorzystują w swoich kampaniach reklamowych i promocyjnych. Na temat roli gadżetów w budowaniu pozytywnego wizerunku marki przeprowadza się każdego roku wiele badań. Rzeczywistość bardzo dobrze odzwierciedlają wyniki badania z 2015 roku „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, których autorem jest Polska Izba Artykułów Promocyjnych. Wynika z nich, że aż 83% polskich marketerów w swojej strategii uwzględnia gadżety reklamowe. Zgodnie twierdzą, że są one najtańszym i jednocześnie najskuteczniejszym nośnikiem reklamy. 60% firm, które uczestniczyły w badaniach, traktuje je jako obowiązkowy element promocji na targach, a 52% wykorzystuje je podczas świątecznych spotkań.

Zgraną parę z gadżetami reklamowymi tworzy grafika reklamowa. Każdy produkt promocyjny musi być ubrany w odpowiednie kolory zgodne z identyfikacją wizualną marki, ozdobione jej logo i nazwą, tylko wtedy spełnia swoją rolę i będą elementem, który pozwoli klientom zwiększyć świadomość marki. Tworzeniem grafiki reklamowej dla gadżetów promocyjnych zajmuje się m.in. agencja Meggot. Jej projekty wyróżniają się unikalnością, a także odzwierciedlają ogromne zasoby kreatywności zespołu.

Korzystna inwestycja

Każda firma podejmuje dzisiaj działania mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki i jej świadomości. Efekty kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych mogą być jednak znacznie większe, a nawet zaskakujące.

Gadżety reklamowe to dobry sposób, aby zmniejszyć dystans pomiędzy firmą oraz klientem. Możemy go wręczyć mu osobiście i tym samym przekonać się o jego bardzo pozytywnej reakcji. To także świetny pretekst do krótkiej rozmowy. Ponadto gadżety pielęgnują dobre relacje, często zastępują dłuższe rozmowy mające na celu przekonanie klienta do skorzystania z oferty. Otrzymując od nas drobny upominek na pewno sam stwierdzi, że warto Ci zaufać. Gadżety z oryginalną grafiką reklamową sprawiają, że to klient staje się ważną częścią promocji naszej firmy. Jest naszą żywą reklamą, np. nosząc koszulkę czy też pisząc długopisem z logo naszej marki.

Pamiętaj o tym, że gadżety reklamowe możesz wykorzystać również jako narzędzie motywujące pracowników. Pozwolą im poczuć większą przynależność do firmy, integrują zespół i zwiększają sympatię pracowników do Ciebie – swojego przełożonego, szefa i pracodawcy.

Przybory i akcesoria szkolne

0
Przybory i akcesoria szkolne

Już niedługo należy zacząć gromadzić wyprawkę dla uczniów. Przybory i akcesoria szkolne są niezbędne, by w pełni móc skupić się na zadaniach i robić potrzebne notatki. Nieco innego wyposażenia będzie potrzebować uczeń szkoły podstawowej, a innego uczeń liceum czy technikum. Co koniecznie trzeba nabyć, a które akcesoria są opcjonalne?

Historia ciekawa. Nauka inaczej

0

Historia przez jednych jest uwielbiana, przez innych z kolei znienawidzona. Uczniowie w szkole podczas lekcji nerwowo spoglądają na zegarek, wyczekując z niecierpliwością przerwy lub wpatrzeni w nauczyciela chłoną wiedzę jak gąbka. Z jakiego powodu historia należy do tych przedmiotów, których uczyć się chce niewielu młodych ludzi? Problemem nie jest brak zainteresowania przeszłością, natomiast forma przekazywania wiedzy.

Setki dat i wydarzeń, epoki, których charakter trudno jest zrozumieć, wojny światowe i domowe, władcy Polski i innych krajów, zmiany polityczne i wiele innych zagadnień – historia jest przedmiotem wymagającym dużej uwagi. Uczniowie nie darzą jej sympatią, ponieważ wielu rzeczy trzeba po prostu nauczyć się w domu, siedząc nad książką, czytając i potocznie mówiąc, „wkuwając” do głowy. „Nauczyć, zdać, zapomnieć”, nie to jest jednak celem edukacji. Jak zatem zainteresować młodego człowieka historią i uwolnić go od powszechnie przyjętych przekonań i obowiązujących w społeczeństwie stereotypów?

Lekcja historii w terenie

„Wycieczka” to słowo potrafi wybudzić na lekcji ucznia z najbardziej głębokiego snu. To doskonała okazja ku temu, aby spędzić czas z kolegami i opuścić kilka dni szkoły. Dla nauczyciela to szansa, aby pokazać uczniom coś więcej, niż tylko kartki podręcznika. Zamki, pomniki i muzea nie zawsze wzbudzają ogromny entuzjazm u młodych ludzi. Okazuje się jednak, że wielu z nich z zaangażowaniem słucha przewodnika i zapamiętuje znacznie więcej niż z lekcji historii w szkole.

Spotkania z ciekawymi ludźmi

Uczniowie potrzebują zmian, świeżości, nie lubią monotonii i stagnacji. Jeżeli coś się powtarza przez dłuższy czas, jest dla nich po prostu nudne. Nauczyciel opowiadający o kolejnej taktyce podczas I wojny światowej w ten sam sposób nie zawsze spotyka się z uwagą uczniów. Odskocznią od codziennych zajęć mogą być spotkania z innymi historykami, specjalistami w konkretnych dziedzinach, żołnierzami i ludźmi ze świata polityki.

Na „dużym” ekranie

Filmy są coraz częściej wykorzystywane podczas lekcji historii, wciąż jednak zbyt rzadko. Na próżno jest szukać młodych ludzi, którzy nie lubią chodzić do kina czy też oglądać filmów z przyjaciółmi. Nie są to oczywiście pozycje historyczne, ale jednak sama forma przekazu wiedzy może przypaść im do gustu. Chcąc, aby jednak lekcja filmowa była efektywna i przyniosła pożądane korzyści, nie może polegać jedynie na włączeniu filmu. Nauczyciel powinien przygotować angażujące pytania, quizy, a może nawet konkursy sprawdzające wiedzę uczniów. To zwiększy ich uwagę oraz zmusi do oglądania filmu z większym zaangażowaniem.

Historia z…kiosku

Każda forma przekazu wiedzy jest dla ucznia bardziej interesująca niż opowiadanie nauczyciela. Warto wykorzystać dostępne materiały, które mogą urozmaicić lekcję, a także zmotywować ucznia do poszerzania swojej wiedzy z historii w domu. Przykładem może być kolekcja Władcy Polski, książki przedstawiające sylwetki królów, książąt i prezydentów, ich losy i ważne wydarzenia z przeszłości. Kolekcja Władcy Polski obejmuje biografie z wydarzeniami, które miały kluczowy wpływ na losy naszego kraju. W tomach znajdują się noty biograficzne, teksty źródłowe, mapy Polski, godła, symbole, insygnia, informacje o prowadzonych wojnach i toczących się konfliktach, a także informacje o wydarzeniach politycznych oraz życiu rodzinnym władców. Ponadto, książki Władcy Polski zostały uzupełnione o barwne ilustracje, naklejki z władcami Polski i ciekawe zdjęcia. Kolekcja dostępna jest na stronie internetowej Kiosk.ruch.com.pl i może stanowić pomoc naukową i dodatkowy materiał podczas lekcji historii, jak też źródło wiedzy poszerzanej w domu.

Gazeta online – propozycja dla ludzi XXI wieku

0

Nie jest prawdą to, że wraz z rozpowszechnieniem się Internetu człowiek przestał czytać gazety i czasopisma. Jedyne, co uległo zmianie to ich forma. Coraz chętniej wybieraną jest gazeta online, która w znaczącym stopniu ułatwia codzienny dostęp do prasy i umożliwia czytanie tym, którzy spotykają się każdego dnia z różnego rodzaju ograniczeniami – brak czasu czy możliwości codziennej wizyty w osiedlowym kiosku.

Gazeta online stanowi alternatywę dla prasy drukowanej, którą kiedyś można było zakupić jedynie w sklepie lub kiosku. Tempo życia współczesnego człowieka jednak przyspieszyło, jego dzień wygląda obecnie inaczej, a brak czasu na rozrywkę pozbawia go możliwości spędzania wolnego czasu tak, jak preferuje najbardziej. Kogo największym sprzymierzeńcem i przyjacielem jest dzisiaj gazeta online?

Ludzi żyjących w ciągłym biegu

Szybka kawa rano, drugie śniadanie zakupione w drodze do pracy i godziny spędzone za biurkiem i na biznesowych spotkania…po pracy czekają na nas jeszcze obowiązki w domu, sklepy i kioski z prasą są dla nas praktycznie niezauważalne. Gazeta online jest elektroniczną formą prasy, którą można zakupić przez Internet nawet po godzinach pracy sklepów. Przykładem jest strona internetowa Prenumerata.ruch.com.pl, dzięki której możliwe jest zamówienie prenumeraty przez Internet. Gazetę mamy zawsze przy sobie, na smartfonie, tablecie lub laptopie.

Osób starszych

Seniorzy ze względów zdrowotnych nie zawsze mogą pozwolić sobie na codzienny spacer do kiosku po prasę codzienną. Dla wielu to duży wysiłek, dlatego zakupy robią raz bądź dwa razy w tygodniu. Warto podkreślić, że współczesny senior coraz bardziej zaprzyjaźnia się z nowoczesną technologią, dostrzegając jej ogromne zalety. Gazeta online będzie więc dla niego dużym ułatwieniem i pozwoli być na bieżąco z informacjami ze świata, jak też dostarczy rozrywki, czego przykładem są tematyczne magazyny dotyczące kuchni, motoryzacji, kultury i religii.

Dzieci i młodzieży

Możliwość czytania komiksów i czasopism na smartfonie lub tablecie może być dużą motywacją dla młodego człowieka, aby móc sięgnąć po ciekawy artykuł w gazecie. Młodzież podąża za najnowszymi trendami, korzysta z tego, co modne, nie chce pozostać nawet krok za postępem technologicznym. Gazeta online doskonale sprawdzi się również jako zachęta do częstszego czytania. Powstaje wiele projektów mających na celu wzrost zainteresowania dzieci i młodzieży książkami i czasopismami. Chcąc wypracować nawyk czytania u młodego człowieka, trzeba mu pokazać, że może to robić inaczej, korzystając z urządzeń mobilnych.

Czytających dużo i często

Gazety w formie papierowej zajmują dużo miejsca w mieszkaniu, niektórzy mają na nie przeznaczone nawet specjalne półki. Sterty makulatury zbierają kurz, jednak trudno jest zrezygnować z kolejnego numeru ulubionego czasopisma czy też pozbyć się numeru, w którym znajduje się ciekawy artykuł. Gazeta online nie zajmuje miejsca na półkach i w szafkach, a jedynie na dysku komputera lub pamięci smartfona i tabletu. Ponadto, zawsze mamy przy sobie wszystkie numery czasopism i gazet, możemy czytać w podróży, w drodze do pracy, w przerwie lunchowej i odpoczynku w parku. To wygodne rozwiązanie dla tych, którzy czytają dużo i często.

Coraz więcej wydawców decyduje się na elektroniczną formę swoich czasopism i gazet. Jest to uwarunkowane zmianą nawyków współczesnego społeczeństwa. Dostosowują się do panujących trendów, jak i  nowych przyzwyczajeń.

Plusy nauki języków obcych

0

W dzisiejszych czasach trzeba znać przynajmniej jeden język obcy, by być atrakcyjnym na rynku pracy. Niestety coraz częściej sama znajomość języka angielskiego nie wystarcza. By liczyć na awans i swobodnie się komunikować warto znać jeszcze jeden dodatkowy język.

Krzyżówki biblijne. Nowoczesna edukacja religijna

0

Przekazywanie dzieciom wartości religijnych jest trudnym zadaniem. Nauka religii może być dla nich zbyt skomplikowana, a biblijne opowieści zawiłe i trudne do zrozumienia. Na szczęście istnieją nowoczesne sposoby na zainteresowanie dzieci religią.

W jaki sposób agencje interaktywne tworzą strony www?

0

Jeśli planujesz zlecić stworzenie strony www dla swojego biznesu, agencja digital to miejsce, które pomoże ci w realizacji tego zadania. Strony internetowe tworzą różnego typu specjaliści. Jednak tylko profesjonalista z doświadczeniem zapewni atrakcyjny wygląd, dostępność na różnych urządzeniach mobilnych oraz długofalowe wsparcie w promocji w ramach marketingu internetowego.

Rozpocznij naukę języków obcych w nowoczesnej szkole językowej!

0

Doskonale wiadomo, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego w dzisiejszych czasach jest niezbędna nie tylko do zdobycia wymarzonej pracy, ale także do codziennej komunikacji. Właśnie dlatego niektórzy uznają, że język angielski przestał już być uważany za obcy. Dla osób mieszkających w dużych miastach, pracujących w międzynarodowych korporacjach, posługiwanie się językiem angielskim to już codzienność. W dzisiejszych czasach, również rodzice, już od pierwszych lat życia pociechy starają się jej zapewnić kontakt z innymi językami niż rodzimy polski. Umiejętność swobodnego posługiwania się językiem angielskim, hiszpańskim, niemieckim czy włoskim może w przyszłości ułatwić im życie, dać więcej pewności siebie w rozmowie z cudzoziemcami oraz otworzyć ich samych na nowe możliwości. Najbardziej uniwersalnym językiem jest angielski, jednak to nie wszystko! Jeśli chcesz poznać bogatą kulturę innych państw, warto wybrać profesjonalną szkołę językową, która posiada bogatą ofertę nauczania, dopasowaną do wieku i oczekiwań swoich kursantów.

ZOBACZ TEŻ