User Experience w e-commerce

W jaki sposób wyróżnić swój sklep internetowy lub inny biznes e-commerce? Wysoka jakość? Atrakcyjna cena? To wszystko istotne, ale dzisiaj, w dobie wysokiej konkurencyjności branży e-commerce odnosimy sukces dzięki dostarczaniu pozytywnych emocji i dobrych doświadczeń użytkownikom. Tym właśnie jest metodologia User Experience. Sprawdźmy, jak wpłynie ona na sprzedaż i jakie elementy warto wziąć pod uwagę, planując strategię UX.

Czym dokładnie jest User Experience? 

User Experience to pojęcie powszechnie znane i często przewijające się w kontekście usprawniania naszych usług e-commerce, jednak wciąż o dziwo nie do końca zrozumiane przez wiele osób. UX to nic innego jak tworzenie rozwiązań, które zapewnią pozytywne doświadczenia użytkownika podczas jego wizyty na naszej stronie internetowej.

Nadrzędnym celem obszaru UX jest sprawienie, by użytkownik od momentu wejścia na naszą witrynę, aż po jej opuszczenie czuł się odpowiednio zaopiekowany pod kątem przyjemnego przebycia całego cyklu życia odwiedzin. Dla wielu osób te pozytywne doświadczenia kojarzą się z interfejsem graficznym, jednak równie istotną kwestią jest sama funkcjonalność strony, która ułatwia użytkownikowi korzystanie z wszystkich jej dobrodziejstw. 

Jak dobrze zaprojektowane UX wpłynie na sprzedaż w naszym biznesie e-commerce?

Zgodnie z artykułem https://pragmago.tech/pl/porada/user-experience-w-sklepie-internetowym-popraw-sprzedaz-dzieki-ux/, User Experience może wynieść sprzedaż na znacznie wyższy poziom, niż dotychczas. W jaki sposób? Poprzez wykorzystanie dobrze znanej zasady, zgodnie z którą klienci dokonują zakupów w sposób emocjonalny, na podstawie impulsu. Ten impuls jesteśmy w stanie skutecznie wykorzystać, ułatwiając klientowi proces poszukiwania produktu, dostarczając mu wszystkich najważniejszych informacji, a następnie przeprowadzając go możliwie szybko i łatwo przez proces zakupu. Już w krótkim czasie zauważymy, że wdrożenie kilku banalnie prostych usprawnień przyczyni się do zminimalizowania wskaźnika porzuconych koszyków, co jest jednym z większych problemów każdego biznesu e-commerce.

UX to jednak nie tylko sposób na krótkoterminowy zysk. To zbiór zasad i praktyk, dzięki którym zbudujemy wśród użytkowników długoletnie zaufanie i renomę marki, która przede wszystkim dba o dobre samopoczucie użytkownika w każdej sytuacji. Dlatego też bardzo ważne jest, by przed wdrożeniem jakichkolwiek usprawnień upewnić się, że wiemy, kto odwiedza naszą stronę i czego oczekuje od niej. To sprawi, że nowi klienci, podobnie jak stali, będą do nas regularnie wracać. 

Co warto zaplanować w ramach działań UX? Lista najważniejszych obszarów 

Co składa się na UX? To bardzo szeroki temat, który wymaga długiego wyjaśnienia. Sam zbiór praktyk User Experience wciąż ewoluuje i rozwija się, dostarczając wielu narzędzi zapewniających jeszcze lepszy efekt naszych starań. My jednak postaramy się wymienić najważniejsze elementy, bez których nie może być mowy o stronie internetowej dostarczającej pozytywnych doświadczeń użytkownika. W skład metodologii UX wchodzi między innymi:

  • Szybkość ładowania strony internetowej;
  • Interfejs graficzny witryny;
  • Łatwość w wyszukiwaniu i filtrowaniu produktów;
  • Krótki i transparentny proces zakupowy;
  • Łatwość w uzyskaniu pomocy posprzedażowej;
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych;
  • Brak konieczności zakładania konta na stronie.

To tylko kilka najbardziej oczywistych przykładów usprawnień, które poprawią doświadczenia użytkowania strony. Jeśli jeszcze nie mieliśmy okazji wdrożyć tych zasad, warto zrobić to jak najszybciej – efekty przyjdą same szybciej, niż możemy tego oczekiwać. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here